Kau fikit kau siapa?


Hi entah kepada siapa,

Terbuka mata luas melihat ragam manusia yang kian berubah sedangkan dunia makin kecil.. Tanpa perlu aku ragu, tanpa perlu aku fikir panjang, terbukti akal fikiran manusia makin pendek dan munkin sebenarnya telah kecil? Aku marah? Kau rasa? Tidak. Aku kecewa. Rakan yang mungkin aku gelar sebagai sahabat, buat aku seperti anjing. Atau memang benar di matanya aku ini anjing?

Tidak... tidak... aku bukan jatuh. aku bukan tersungkur. Mungkin ini namanya kebenaran telah muncul. Gurauan disalahertikan. Teguran dianggap menghina. Persahabatan terbina putus tanpa sempat aku bela diri? Adilkah ini semua?

Sigh, tidak. Aku bukan melatah. Jika benar aku melatah, ada perkataan 'bodoh, sial..' dititipkan dari bibir aku? Aku bukan insan yang tidak pernah mendapat pendidikan. Aku tahu apa yang benar, apa yang salah. Cuma jika benar ada kesalahan yang tanpa aku sedar, tegur dgn cara yang sebetulnya. Aku bukan insan untuk kau pijak. Sekali kau pijak, kau patut sedar, kau kejutkan naga dari lenanya.

Ingatanku cuma satu, aku bukan anjing untuk kau anjing anjingkan.

No comments:

Post a Comment

Day by day....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers